چرا وجود استخر در خانه مفید است؟

یکی از مزایای استخرها شنا، ورزش، آب درمانی و سلامتی جسم است. با توجه به شلوغی استخرهای عمومی بسیاری افراد ترجیح میدهند از استخرهای خانگی استفاده کنند.استخرهای خانگی در آپارتمان، باغ، ویلا،روف گاردن،تراس،… نصب می شوند.

چرا وجود استخر در خانه مفید است؟ استخر یکی از بهترین تفریحات جهت استراحت و ریلکس نمودن پس از یک روز پرمشغله کاری است. شنا به کاهش استرس و تنش کمک می کند. همچنین طبق بررسی ها اکثر افراد پس از شنا احساس خوبی نسبت به خود دارند.

شنا کردن یا انجام ورزش در آب استخر علاوه بر تناسب اندام، فواید دیگری به لحاظ سلامتی نیز به همراه خواهد داشت. شنا سبب بهبود و حفظ سلامت قلب و عروق و همچنین بهبود قدرت، تعادل، انعطاف پذیری و وضعیت بدن است. پیاده روی در آب یا آب درمانی برای افراد مبتلا به آرتروز یا درد مفاصل نیز موثر است.

شنا یک تمرین کامل بدن را برای شما فراهم می کند که هم عضلات اولیه و هم عضلات ثانویه شما را هدف قرار می دهد. بنابراین با گنجاندن چند حرکت مختلف در شنا، نسبت به تمرینات وزنه‌برداری متوسط ​​در باشگاه، روی گروه‌های ماهیچه‌ای بیشتری کار می‌کنید.

با وجود استخر پیش ساخته در‌ خانه و شنای روزانه قدرت و  استقامت خود را به همان اندازه دویدن حتی بیشتر افزایش می دهید. پس از شنا، احساس شادابی می کنید و چنانچه مشکلاتی نظیر پادرد و دردهای عضلاتی دارید، آب درمانی می تواند در کاهش دردها موثر واقع گردد.

یکی دیگر از مزایای وجود استخر و شنای روزانه کاهش استرس و اضطراب است‌. شنا تاثیری بر روی مغز دارد که سبب کاهش استرس و اضطراب می شود. لذا شنا می‌تواند تأثیر ذهنی مثبتی داشته باشد و از نظر ذهنی شاداب شوند.

مطالب بیشتر بخوانید....  ساخت استخر پیش ساخته روباز

در صورت مجهز نمودن استخر به آبگرم نیز می توانید در تمام فصول سال از استخر استفاده نمایید. استخرهای زرفام قابلیت تجهیز به آبگرم را از طریق پکیج و یا دیگ و مشعل دارند.

همچنین در صورت برگزاری مهمانی در باغ، استخر می تواند محیطی مهیج و تفریحی برای مهمانانی فراهم سازد. شنا، آب بازی،..برای بچه ها نیز لذت بخش است.

استخر علاوه بر سلامتی، لذت و تفریح ،… ارزش ملک شما را نیز افزایش می دهد. اگر باغ دارید و قصد فروش ملک خود را در آینده نزدیک دارید با نصب استخر می توانید باغ خود را با قیمت بالاتری بفروشید. در صورتی که مشکل زمان دارید به دلیل نصب استخرهای زرفام در 7 روز، این مشکل مرتفع می گردد.

در نهایت وجود یک استخر خانگی علاوه بر جذابیتهای بصری مزایای بسیاری دارد که به برخی از آنها در این مقاله اشاره گردید. نسل جدیدی از استخرهای خانگی که با پیشرفت تکنولوژی، برخی از مشکلات استخرهای بتنی نظیر زمانبر بودن، هزینه، نظافت و نگهداری،.. را مرتغع نمودند، استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس می باشند.

زرفام بزرگترین تولیدکننده استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس است که از سال 1384 قطعات کامپوزیتی و فایبرگلاس را در صنایع محتلف تولید نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت فراساخت نوین زرفام مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *