چرا استخر پیش ساخته بخریم؟

انتخاب استخر پیش ساخته چه سودی برای مشتری دارد؟
در متن زیر مزایای استخرهای پیش ساخته نسبت به انواع استخرها مورد بررسی قرار گرفته است. ما تولیدکنندگان استخرهای پیش ساخته سعی بر رفع نیاز مشتریان و برطرف نمودن مشکلات سایر استخرها نظیر وینیلی، بتنی،.. نموده ایم. این استخرها گزینه مناسبی برای استفاده در حیاط باغ، ویلا،روف گاردن و … می باشند. برخی از مزایایی که استخرهای پیش ساخته دارند در ادامه تشریح گردیده است:

دوام
یکی از موارد تاثیرگذار در انتخاب مشتری جهت خرید استخر، موضوع دوام استخر می باشد. مزیت شاخص و مهم استخرهای فایبرگلاس، دوام بالای آنها در محیط باز و سرپوشیده(مسقف) است. ساختار و سطح بدنه استخر فایبرگلاس با کیفیت، سال ها دوام میاورد، البته در صورتی که از استخر به طرز صحیح نگهداری شود. روی بدنه استخر فایبرگلاس جهت طول عمر استخر از ژلکوت استفاده می شود که همین امر سبب می گردد بدنه استخر نیازی به تعویض نداشته باشد. اگر یک استخر فایبر گلاس نیاز به روکش مجدد داشته باشد، معمولاً فقط پس از چندین دهه استفاده منظم اتفاق می افتد. استخرهای فایبرگلاس علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری، بسیار مقاوم هستند.
همچنین اقلیم سرد و گرم ممکن است به انواع دیگر استخرها آسیب برساند زیرا انبساط و انقباض آب در سرما یا گرما احتمال دارد فشار تنشی ایجاد کند که سبب ایجاد ترک در انواع دیگر استخرها شود. اما استخرهای فایبرگلاس می توانند در برابر سرما و گرما مقاوم هستند.

انعطاف پذیری
در طول زمان معمولاً زمین به طور نامحسوس جابجا می شود، که در اکثریت موارد به دلیل ترک های آرایشی یا حتی ساختاری است که می تواند در استخرهای بتنی ظاهر گردد. استخرهای فایبرگلاس در عین دوام ، منعطف هستند و می توانند با زمین حرکت کنند و ترک نمی خورند.

مطالب بیشتر بخوانید....  نمایندگی استخر زرفام

سازگاری با سیستم های آب شور
گرچه اغلب اوقات در تبلیغات گفته می شود سیستم های آب شور با هر نوع استخری سازگار هستند، اما در واقعیت صدق نمی کند. استفاده از سیستم‌های آب شور در استخرهای بتنی توصیه نمی‌شود، چون این سیستم‌ها گچ را به سرعت از بین می‌برند، به این معنا که باید آنها را زودتر دوباره روکش کنید. استخرهای وینیل نیز برای سیستم‌های آب شور مناسب نیستند زیرا نمک می‌تواند دیواره‌های فلزی را که اغلب پشت آستر وینیل قرار دارند، خورد کند. اما استخرهای فایبرگلاس با سیستم های آب شور سازگار هستند. پوشش ژلکوت ضدجلبک روی بدنه استخر سبب مقاومت استخر در برابر آب شور می گردد.

رنگ بندی متنوع
استخر فایبرگلاس طیف گسترده ای از رنگ ها را ارائه می دهند. لذا مشتری می تواند رنگ دلخواه خود را سفارش دهد. استخر رنگی هم جذاب است هم متفاوت. رنگ علاوه بر زیبایی بصری در حس خوب افراد خصوصا استفاده کنندگان ویلا اثر گذار است. با توجه به این که از قدیم رنگ استخرها آبی بود، استفاده از طیف رنگ های پاستیلی ، تیره و روشن علاوه بر تمایز، به فضای زندگی سرزندگی می بخشد.

هزینه پایین تعمیر و نگهداری
برخی افراد تمایل به انجام کارهای استخر ندارند، برای این گروه از افراد استخر فایبرگلاس گزینه مناسبی است.وجود جلبک ها سبب کثیفی استخرها می شوند. استخرهای بتنی به جهت گچ متخلخلی که با آن پوشانده شده اند، به سرعت به محل پرورش جلبک تبدیل می شوند. جهت حذف جلبک بایستی به آب استخر مواد شیمیایی اضافه کرد و پمپ را روشن کرد.
جهت تمیز نگه داشتن استخر بتنی زمان و هزینه زیادی را باید صرف کنید. این قضیه در خصوص استخرهای فایبرگلاس صدق نمی کند. سطح ژلکوت غیر متخلخل بدنه استخر فایبرگلاس صاف است و در برابر رشد جلبک مقاوم است و به مواد شیمیایی که معمولاً برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود واکنش منفی نشان نمی دهد. این امر مدت زمانی را که باید برای متعادل کردن مواد شیمیایی، تمیز کردن دیواره‌های استخر یا تعویض آستر صرف کنید، کاهش می‌دهد.

مطالب بیشتر بخوانید....  استخر پیش ساخته کرج

بدون ایجاد خراشیدگی و زخم روی پوست
بدنه استخرهای فایبرگلاس به دلیل ژلکوت صاف و صیقلی است و نیازی به کاشیکاری ندارد. سطح صاف بدنه استخرهای فایبرگلاس پوست را خراش نمی دهند. اما در استخرهای بتنی به دلیل بافت خشن و زمخت سیمان بایستی بدنه استخر کاشیکاری گردد که این امر سبب هزینه و اتلاف زمان برای مشتری می گردد.

مقرون به صرفه
در طول عمر یک استخر بتنی یا وینیل، هزینه زیادی باید صرف نگهداری آن کنید. اما یک استخر فایبر گلاس به این نوع تعمیر و نگهداری نیاز ندارد و می توانید در هزینه های کلی صرفه جویی کنید.

نصب سریع
مراحل نصب استخر بتنی حدود 2 تا 3 ماه است. روند نصب وینیل سریعتر از بتنی است و چندین هفته طول می کشد، اما نصب یک استخر فایبر گلاس بسیار سریع است. یک استخر فایبر گلاس را می‌توان در کمتر از ۷ تا ۱۰ روز راه‌اندازی و بهره برداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *