روف گاردن

یکی از مکان های مدرن و جذاب فضاهای ساختمان‌ها، برای استفاده بهینه از ساختمان های مسکونی روف گاردن است. با توجه به افزایش تراکم جمعیتی و کمبود فضای سبز، روف گاردن‌ها می توانند یک فضای تفریحی ارزشمند و مفید، آرام و سرگرم کننده را فراهم ‌کنند. یکی از کالاهایی که بر جذابیت بصری و امکانات روف گاردن می افزاید و محیطی سرگرم کننده و مفرح برای ساکنین ایجاد می کند استخر است. ساخت استخر در روف گاردن مزایای متعددی دارد که آن را به یک انتخاب محبوب برای ساکنین ساختمان ‌های مدرن تبدیل کرده است.

ساخت استخر در روف گاردن

ساخت استخر در روف گاردن

مزایای استخر در روف گاردن

یکی از مزیت های ساخت استخر در روف گاردن استفاده بهینه از فضای بلا استفاده پشت بام است که می ‌تواند این فضا را به یک محیط تفریحی و سرگرم کننده به خصوص در فصل گرما تبدیل کند. این استخرها علاوه بر افزایش ارزش ملک و جذابیت بصری، سبب بهبود کیفیت زندگی ساکنان نیز می شود. وجود استخر روی پشت بام، دسترسی به یک فضای خصوصی برای شنا و تفریح را فراهم می کند که در مناطق شهری پرجمعیت یک امتیاز بزرگ به شمار می ‌رود. به طور کلی، استخر در روف گاردن نه تنها یک فضای لوکس و زیبا ایجاد می ‌کند، بلکه سبب بهبود محیط زیست شهری و افزایش رفاه ساکنان نیز می شود.

اقدامات لازم پیش از ساخت و نصب استخر روف گاردن

پیش از ساخت استخر روی پشت بام، باید به چندین نکته مهم توجه کرد تا از ایمنی، کارایی و دوام پروژه اطمینان حاصل شود. اولین و مهم‌ترین نکته، ارزیابی ساختار و مقاومت سازه است؛ باید مطمئن شوید که سازه ساختمان شما توانایی تحمل وزن پوسته استخر به اضافه آب داخل استخر را دارد. همچنین، باید به سیستم ‌های ضد آب و عایق ‌کاری مناسب برای جلوگیری از نفوذ آب به سازه ساختمان توجه کرد. طراحی مناسب برای سیستم تخلیه آب نیز از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. مسائل مربوط به ایمنی، نظیر نصب نرده‌ها و حفاظ های مناسب، و همچنین دسترسی آسان به تاسیسات استخری نیز باید در نظر گرفته شود. در نهایت، انتخاب مواد و پوشش‌ های مقاوم در برابر شرایط جوی و اشعه UV خورشید، به همراه طراحی متناسب با سبک معماری ساختمان، از دیگر تدابیر مهم قبل از شروع ساخت استخر روی پشت بام است.

مطالب بیشتر بخوانید....  نحوه ارسال استخر پیش ساخته زرفام

برآورد وزن استخر روی روف گاردن

محاسبه وزن استخر روی پشت بام یکی از مراحل حیاتی در ساخت یا نصب استخر در روف گاردن است. ابتدا باید حجم آب استخر را بر اساس ابعاد آن محاسبه کنید؛ به عنوان مثال، یک استخر با طول ۵ متر، عرض ۳ متر و عمق ۱.۵ متر اگر حجم آب آن ۲۲.۵ متر مکعب باشد. با توجه به این که هر متر مکعب آب تقریباً ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد، وزن آب درون استخر را می‌توان با ضرب حجم در وزن هر متر مکعب آب محاسبه کرد که در این مثال برابر با ۲۲۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود. علاوه بر وزن آب، باید وزن ساختار استخر، مانند دیواره‌ها و کف، و همچنین تجهیزات جانبی مانند پمپ ‌ها و فیلترها را نیز به محاسبه اضافه کرد. وزن تمامی این تجهیزات باید توسط مهندس سازه بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که سازه شما قادر به تحمل این بار اضافی است و نیاز به تقویت سازه‌ای یا تغییرات در طراحی ندارد.

انتخاب استخر مناسب برای روف گاردن

انتخاب نوع استخر برای روف‌گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عمدتا 2 نوع استخر بتنی و یا فایبرگلاس برای روف گاردن استفاده می شود.یکی از مسائل مهم برای ساخت استخر در روف گاردن تحمل وزن پوسته استخر و حجم آب داخل استخر است. استخر پیش ‌ساخته فایبرگلاس معمولاً سبک‌تر از استخرهای بتنی هستند و می ‌توانند انتخاب مناسب ‌تری باشند.

استخرهای بتنی: استخرهای بتنی برای روف‌گاردن ‌ها قابل نصب هستند، اما شامل برخی مشکلات هستند. وزن استخر بتنی به جهت مصالح و متریال مصرفی سنگین است و سازه بسیاری از ساختمان ها تحمل وزن آن ها را ندارند. همچنین حمل مصالح ساختمانی برای ساخت استخرهای بتنی بسیار دشوار و حتی در برخی موارد غیر ممکن است. حمل نخاله های استخر بتنی در روف گاردن نیز دشوار و هزینه بر است. استخرهای بتنی به دلیل جنس بدنه ای که دارند خیلی سریع جلبک می زنند و به همین دلیل نظافت و نگهداری آنها دشوار است. مشکلات متعددی که استخرهای بتنی در حین ساخت و پس از آن دارند باعث می شود تا برای روف گاردن ها پیشنهاد نشوند.

مطالب بیشتر بخوانید....  تجهیزات استخری

استخرهای فایبرگلاس زرفام: این نوع استخرها از مواد فایبرگلاس تولید شده ‌اند. آن‌ ها سبک، مقاوم و مقرون به صرفه هستند و نصب آسان دارند. همچنین بدنه استخرهای زرفام ضدجلبک و قارچ است و نظافت و نگهداری از آنها کم هزینه و آسان است. این استخرها برای روف‌گاردن ‌ها بسیار مناسب هستند زیرا به دلیل سبکی و استحکام بالا، می‌توانند به راحتی در روف گاردن برج های بلندمرتبه نیز نصب شوند.

نصب استخر کوچک پیش ساخته زرفام برای روف گاردن

اگر به دنبال استخر کوچک برای روف گاردن هستید استخر پیش ساخته فایبرگلاس زرفام با ابعاد 2در3، 2در3.5 و جکوزی 2.4در2.4 متر انتخاب مناسبی هستند.

ساخت استخر در روف گاردن

لازم به ذکر است تاکنون استخرهای زرفام در بسیاری از شهرهای ایران نصب و بهره برداری شده اند. برخی از استخرها در روف گاردن برج های بلند مرتبه (12 طبقه) در استان های مازندران، کرمان،کرمانشاه،… نصب گردیده اند.

 

نتیجه گیری:

 استخرهای پیش ساخته (آماده) زرفام مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دمایی و آب و هوا دارند. ویژگی ‌های دیگر استخرهای فایبرگلاس زرفام شامل دوام و طول عمر بالا، نصب سریع، تعمیر و نگهداری آسان، ضدجلبک و قارچ بودن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و کلر و … است. استخرهای زرفام پس از خروج از کارخانه آماده نصب و بهره برداری هستند. مهم ترین نکته در مورد این استخرها 10 سال گارانتی به همراه 20 سال خدمات پس از فروش است. همچنین دیگر نیازی نیست شما نگران استخرهای خود باشید چرا که این شرکت به مدت 5 سال استخرهای خود را بیمه ایران کرده است. اگر شما هم به دنبال نصب استخر در روف گاردن هستید، می توانید با عاملین فروش استخر زرفام در شهر خود تماس بگیرید و از آنها مشاوره های لازم را جهت برآورد سازه ساختمان و خرید و نصب دریافت نمایید.

جهت بازدید و مشاوره با عاملین رسمی زرفام در منوی بالای سایت بخش عاملیت فروش مراجعه نمایید، شماره عاملین رسمی زرفام در هر استان را در این صفحه می توانید مشاهده نمایید.

همچنین می توانید با شماره های دفتر مرکزی تماس حاصل نمایید، کارشناسان فروش استخر زرفام راهنمایی های لازم را ارائه می کنند، سپس شماره عامل رسمی استان مدنظر را جهت بازدید و مشاوره از پروژه ی شما ارسال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *