تزئینات اطراف استخر در زیبایی بصری، ایجاد فضایی دلپذیر و دلنشین اهمیت دارد. برای تزئینات اطراف استخرهای بتنی و فایبرگلاس می توان از مختلفی استفاده کرد. متریالی مانند سنگریزه های سفید یا رنگی، چمن های مصنوعی، کاشیکاری و ترموود به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر می توانند محوطه زیبا و منحصر به فردی برای استخرها ایجاد کنند.

امروزه یکی از متریال و پرطرفدار برای تزیین اطراف استخر به ویژه ویلاها و فضاهای مدرن، ترموود است. نصب ترموود دور استخر ها نقش موثری در تکمیل زیبایی بصری محوطه ، ایمنی و کاراییشان ایفا می ‌کند که در ادامه به شرح مزایا و انواع مختلف آن پرداخته می شود. با مطالعه این مقاله، می ‌توانید انتخاب بهتری در خصوص ترموود دور استخر خود داشته باشید.

ترموود دور استخر

ترموود دور استخر

مزایای استفاده از ترموود برای تزیین اطراف استخر

استفاده از ترموود برای تزیین دور استخر دارای مزایای زیر است:

  • مقاومت در برابر رطوبت: ترموود مرغوب از جنس چوب با فرآیند حرارتی خاص تقویت می شود و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. به همین جهت ترموود برای استفاده در اطراف استخرها که معمولاً با رطوبت زیادی روبه ‌رو هستند، مناسب باشد و از تخریب و فرسایش آن جلوگیری کند.
  • مقاومت در برابر آفتاب: ترموود نیز مقاومت بالایی در برابر تابش UV آفتاب دارد. این ویژگی باعث می‌ شود رنگ و ظاهر ترموود برای مدت طولانی ‌تری حفظ شود و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری داشته باشد.
  • طبیعی و زیبا: ترموود دارای ظاهری زیبا و طبیعی است که به دور استخر شما جلوه ویژه ‌ای می ‌بخشد. بافت طبیعی و دست ‌ساز ترموود باعث می ‌شود استخر شما به زیبایی و جذابیت بیشتری دست یابد.
  • مقاومت در برابر فرسایش و خوردگی: ترموود به دلیل فرآیند خاص تولید خود، مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش و خوردگی دارد. این ویژگی باعث می ‌شود ترموود برای استفاده در محیط ‌هایی که با آب و رطوبت در تماس هستند، بسیار مناسب باشد.
  • قابلیت اجرا در ترکیب با سایر متریال: ترموود را می توان در ترکیب با سایر متریال مانند چمن مصنوعی و سنگ ریزه های سفید رنگی اجرا کرد. به عنوان مثال مسیر ورود به استخر را با ترموود اجرا کرده و اطراف آن را با چمن مصنوعی و یا سنگ تزیین کرد. استفاده از این متریال به خصوص در محوطه سازی های مدرن که به دنبال ایجاد محیطی ساده، گرم و صمیمی هستند کاربرد زیادی دارد.
  • مقاوم در برابر قارچ و باکتری ها: ترموود  به واسطه فرآیند حرارتی در تولیدش، مقاومت بالایی در برابر میکروب ‌ها، قارچ‌ ها و باکتری‌ ها به دست می ‌آورد. این ویژگی در محیط ‌هایی که با رطوبت و آب در تماس هستند، مانند استخرها، بسیار مفید است. علاوه بر این، ترموود به عنوان یک سطح صاف، گرد و غبار و مواد آلرژیک را جذب نمی‌ کند، که این می‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک کند. همچنین، مقاومت آن در برابر شوره آب و مواد شیمیایی، از جمله ضدعفونی کننده ‌ها، آن را به یک گزینه مناسب برای اطراف استخر که بهداشت و تمیزی مهم هستند، تبدیل می ‌کند.
مطالب بیشتر بخوانید....  هزینه ساخت استخر در شمال

به طور کلی، استفاده از ترموود برای تزیین دور استخر می ‌تواند به دلیل زیبایی، مقاومت، و دوام طولانی مدت مناسب باشد. با این حال، برای حفظ زیبایی و کیفیت ترموود، نیاز به نگهداری و مراقبت منظم دارید.

تزیین اطراف استخر پیش ساخته فایبرگلاس زرفام با ترموود

استخرهای پیش ساخته زرفام از نسل جدید شرکت فراساخت نوین زرفام است که در انواع طرح ها و ابعاد، تحت لیسانس شرکت میکسونال آلمان با بهترین و با کیفیت ترین متریال تولید می شود. اطراف این استخرهای پیش ساخته را می توان با انواع متریال تزئین کرد. با استفاده از ترموود و سایر عناصر تزئینی می توان به محوطه ای زیبا  منحصر به فرد برای استخرها ویلاها، روف گاردن و فضاهای داخلی دست یافت. تنوع رنگی ترموود باعث می شود که شما امکان انتخاب گزینه مناسب متناسب با رنگ استخر خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *