استخرهای روباز و سرپوشیده هر دو مورد گزینه های جذابی برای افرادی هستند که به دنبال نصب استخر برای فضاهای خصوصی خود می باشند. اما هر کدام ویژگی ‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در استخرهای روباز امکان لذت از زیبایی طبیعت و امکاناتی چون تابش نور خورشید و تماشای آسمان فراهم است که تجربه‌ ی بی ‌نظیری برای استفاده کنندگان ارائه می ‌دهند. از سویی دیگر، استخرهای سرپوشیده در هر آب و هوایی و در هر فصلی قابل استفاده هستند و شناگران را از باران و باد محافظت می ‌کنند و امکان استفاده در فصول سرد را فراهم می کنند. مشتریان بسته به نیازها و شرایط خود می توانند نوع استخر را انتخاب کنند. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب استخر های سرپوشیده و روباز خواهیم پرداخت. همچنین عواملی که هر خریدار باید در نظر بگیرد در ادامه تشریح می شود تا انتخاب بهینه و متناسب با رفع خواسته های مشتری صورت گردد.

استخر روباز یا سرپوشیده

استخر روباز یا سرپوشیده

مزایا و معایب استخرهای روباز

مزایا:

  • تجربه‌ی شنا در فضای باز و طبیعت: استخرهای روباز امکان لذت و تجربه ‌ی شنا در فضای باز را به کاربران می‌ دهد. تابش نور خورشید، بهره مندی از آسمان آبی و ارتباط با محیط بیرونی، تجربه‌ ی شنا در استخر را لذت ‌بخش می ‌کنند.
  • هوای آزاد و تهویه طبیعی: در استخرهای روباز، استفاده کنندگان در معرض هوای آزاد  قرار می ‌گیرد و این موضوع باعث تهویه بهتر استخر می ‌شود.
  • هزینه نصب کمتر: نصب استخرهای روباز نیاز به ساختارهای پوششی ندارد و این امر باعث کاهش هزینه ‌های نصب می ‌شود.

معایب:

  • وابستگی به شرایط جوی: یکی از اصلی ‌ترین معایب استخرهای روباز وابستگی آن ‌ها به شرایط جوی است. در فصل ‌های سرد سال، استفاده از استخر ممکن است محدود شود و در برخی مناطق ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی به مدت طولانی از استخر استفاده نشود.
  • نگهداری مواد شیمیایی: استخرهای روباز، نیاز بیشتری به استفاده از مواد شیمیایی برای حفظ کیفیت آب دارند. تاثیرات نور خورشید و تبخیر زیاد ممکن است منجر به افت سریع میزان مواد شیمیایی شود و نیاز به نگهداری مداوم از آب استخر را ایجاب کند.
  • حفاظت از حریم خصوصی: استخرهای روباز به دلیل وجود در فضای باز، ممکن است به حریم خصوصی کمتری برخوردار باشند و این امر ممکن است برای برخی از کاربران مهم باشد.
مطالب بیشتر بخوانید....  استخر پیش ساخته در شیراز

مزایا و معایب استخرهای سرپوشیده

مزایا:

  • استفاده طولانی مدت: یکی از مزایای بزرگ استخرهای سرپوشیده این است که می ‌توانند در تمام فصول سال، حتی در شرایط جوی نامساعد نیز، قابل استفاده باشند. این استخرها از باد، باران، برف و سایر عوامل آب و هوایی در امان هستند.
  • کاهش نیاز به مواد شیمیایی: استخرهای سرپوشیده به دلیل حفظ حرارت و کاهش تبخیر، نیاز کمتری به مواد شیمیایی برای حفظ کیفیت آب دارند.
  • حفاظت از حریم خصوصی: استخرهای سرپوشیده برای افراد که حریم خصوصی برایشان اهمیت دارد، گزینه ی مناسبی است. زیرا اغلب این استخرها دارای سیستم ‌های حفاظتی برای حفظ امنیت و حریم خصوصی هستند.

معایب:

هزینه نصب و نگهداری بالا: نصب و نگهداری استخرهای سرپوشیده معمولاً هزینه بالایی دارد. سیستم ‌های گرمایشی، تهویه و سایر تجهیزات مورد نیاز برای حفظ شرایط مناسب درون استخر این هزینه را افزایش می ‌دهند.

محدودیت در تجربه طبیعت: استفاده از استخرهای سرپوشیده ممکن است تجربه ارتباط با طبیعت را کاهش دهد، زیرا کاربران دیگر نمی ‌توانند از آسمان و نور خورشید برای شنا استفاده کنند.

نیاز به فضای بیشتر: برای نصب یک استخر سرپوشیده، نیاز به فضای بزرگتری نسبت به استخرهای روباز وجود دارد، که برای برخی فضاها ممکن است جوابگو نباشد.

استخرهای پیش ساخته زرفام قابل اجرا در محیط روباز و سرپوشیده

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس زرفام محصول شرکت فراساخت نوین زرفام به دلیل ویژگی های منحصر به فرد قابلیت اجرا برای هر دو فضای روباز و سرپوشیده را دارد. این استخرها در ابعاد و طرح های مختلفی تولید می شوند. یکی از نقاط قوت این استخرها، دوام بالا، سبک بودن و امکان نصب کمتر از 72 ساعت است. در ادامه به موارد اجرای آن ها در فضاهای روباز و سرپوشیده می پردازیم.

نصب استخرهای پیش ساخته زرفام در فضای روباز

یکی از جنبه های مثبت استخرهای زرفام امکان نصب در فضاهای روباز مانند حیاط باغ، ویلا و روف گاردن ها است. همانطور که میدانید نصب استخر برای روف گاردن ها مستلزم شرایط خاصی است. سازه ی ساختمان باید توانایی تحمل وزن استخر به همراه آب داخل آن را داشته باشد. استخرهای زرفام به جهت وزن سبک در روف گاردن بسیاری از ساختمان ها قابلیت نصب دارند. این موضوع برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است. زیرا در بسیاری از ساختمان ها استخر بتنی به دلیل وزن بالا قابل نصب در روف گاردن نیستند.

مطالب بیشتر بخوانید....  تولید جکوزی پیش ساخته فایبرگلاس

نصب استخرهای پیش ساخته زرفام در محیط پوشیده

شاید شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید در فضاهای داخلی ساختمان و یا در طبقات ویلای خود استخر نصب کنید. یا این که تمایل دارید استخر شما در داخل ویلایتان باشد و از بخش های خصوصی مانند اتاق خواب و یا سالن پذیرایی به استخر دسترسی داشته باشید. حتی ممکن است شما بخواهید که در بالکن آپارتمان خود یک استخر با سایز کوچک داشته باشید. نصب استخر بتنی با شیوه سنتی در این فضاها به دلیل وزن سنگین و هزینه های بالای اجرا در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست. اما استخرهای پیش ساخته زرفام به دلیل سهولت در اجرا و وزن استاندارد (سبک) به راحتی قابل اجرا در فضاهای بسته و محیط داخلی هستند. علاوه بر فضای خصوصی منزل یا ویلا، استخرهای پیش ساخته زرفام را می توانید در باشگاه های خصوصی نصب اجرا شود. با نصب استخرهای پیش ساخته می توانید یک محیط ورزشی لوکس و منحصر به فردی را ایجاد نمایید.

نکته مهم: استخرهای زرفام به صورت قالب یک پارچه در کارخانه شهریار تهران تولید می شوند. این باعث می شود تا از بدنه مقاوم و مستحکمی برخوردار شوند. با این وجود آن ها از 10 سال گارانتی و 20 سال خدمات پس از فروش برخوردارند. ضمن این که شرکت فراساخت نوین زرفام استخرهای خود را برای رفع نگرانی های ناشی از خوردگی و شکستگی به مدت 5 سال بیمه ایران می کند.

اگر تمایل دارید که برای فضای باز و یا سرپوشیده منزل یا ویلای خود استخر خریداری کنید، می توانید با عاملین رسمی نصب استخرهای زرفام که مورد تایید شرکت هستند تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره از آن ها جهت برآورد صفرتاصد هزینه و محاسبه محل اجرا و تحمل وزن سازه برای نصب استخر در روف گاردن و سایر موارد، نسبت به خرید و نصب استخر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *