تصور کنید که در فصل زمستان، زیر بارش برف یا باران در حال شنا کردن در یک استخر آب گرم هستید و همزمان از منظره زیبای اطراف لذت می برید یا این که استخر روبازی داشته باشید که در چهار فصل سال بتوانید از آن استفاده کنید. در گذشته از استخرها در مناطق سردسیر به دلیل هوای سرد استفاده نمی کردند. امروزه برای برطرف نمودن دغدغه افراد برای استفاده از استخر در فصول سرد سال، استخرها را به سیستم گرمایش مجهز می کنند.

استفاده از استخر آب گرم نه تنها یک فعالیت تفریحی است، بلکه یک تجربه آرامش ‌بخش و حتی درمانی محسوب می ‌شود. بدیهی است که استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس به دلیل ویژگی هایی چون سبک بودن، نصب و نگهداری آسان طرفداران زیادی دارد. اما یکی از سوالات رایج پیش از خرید استخر پیش ساخته این است که آیا آنها به سیستم آب گرم مجهز می شوند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کلیه استخرهای بتنی و فایبرگلاس قابلیت تجهیز به سیستم آب گرم را دارند. اما متریال اولیه و کیفیت استخر پیش ساخته برای استخر آب گرم اهمیت زیادی دارد.

هنگام خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس باید از کیفیت متریال اولیه ، استحکام و دوام بدنه استخر اطمینان حاصل کنید. چرا که در بازار استخرهای بی کیفیت با قیمت پایین موجود هستند که در کارگاه های زیر پله ای تولید می شوند. این استخرها فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. پس باید در هنگام خرید به این موضوعات توجه داشته باشید.

استخر آب گرم

استخر آب گرم

شرکت فراساخت نوین زرفام با بهره مندی از مهندسین و متخصصان باتجربه و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، تحت لیسانس میکسونال آلمان استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس زرفام را در طرح ها و ابعاد مختلف تولید کرده است. استخرهای این مجموعه با کیفیت و دوام بالایی که دارند، قابلیت تجهیز به سیستم گرمایشی را دارند و می توانند تجربه ی لذت بردن از شنا و استفاده از آب گرم در فضاهای خصوصی و عمومی را برای افراد رقم بزنند. در ادامه مطلب روش های مرسوم گرم کردن آب استخر زرفام شرح داده می شود.

مطالب بیشتر بخوانید....  جکوزی پیش ساخته کوچک

انواع روش های گرم کردن آب استخر

استخرهای فایبرگلاس با شیوه های مختلفی گرم می شوند که در میان آن ها پکیج دیواری و دیگ و مشعل کاربردی ترین روش ها هستند.

روش پکیج دیواری

یکی از روش های گرم کردن آب استخر استفاده از پکیج دیواری است. این شیوه برای نواحی سردسیر و همچنین استخرهایی که حجم آب بالایی دارند، گزینه مناسبی نیستند. پکیج های دیواری می تواند برای استخرهایی که در مناطقی مانند شهریار، کردان و شهرهایی که آب و هوای نسبتا معتدلی دارد مورد استفاده قرار گیرد.

روش دیگ و مشعل

  • دیگ و مشعل مرسوم ترین شیوه گرم کردن آب استخرهای فایبرگلاس است. دیگ آبگرم یک وسیله است که برای گرم کردن آب استخر به کار می ‌رود. این دیگ ‌ها معمولاً برای استفاده در استخرهای عمومی و استخرهای خانگی و خصوصی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. عملکرد دیگ آبگرم استخر به طریقه ‌ای مشابه با دیگ‌ های آبگرم معمولی است، با این تفاوت که اندازه و قدرت آن برای گرم کردن حجم بزرگتری از آب طراحی شده است. عملکرد دیگ آبگرم استخر به شرح زیر است:
  • ورود آب به داخل دیگ: ابتدا، دیگ آبگرم باید از آب پر شود که معمولاً از طریق یک پمپ خطی وارد دیگ می شود.
  • گرم‌ کردن آب توسط مشعل: برای گرم کردن آب، از گرمای تولیدی شده از مشعل استفاده می شود. مشعل ‌ها معمولاً با استفاده از گاز یا نفت کار می‌ کنند. دیگ آبگرم استخر، با دریافت حرارت از مشعل، آب را گرم می ‌کند. این دیگ ممکن است دارای یک مبدل حرارتی باشد که حرارت را به آب انتقال می ‌دهد.
  • بازگشت آب گرم به استخر: آب گرم شده در دیگ آبگرم به استخر باز می ‌گردد. دمای آن برای تأمین یک محیط گرم برای استفاده کنندگان قابل تنظیم است.
  • تنظیم و کنترل دما: برای حفظ دمای مناسب در استخر، دیگ آبگرم استخر ممکن است دارای سیستم کنترل دما باشد که به طور خودکار دمای آب را تنظیم می ‌کند. این سیستم معمولاً از سنسورهای دما استفاده می‌ کند تا دمای آب را اندازه‌گیری کند و سیستم گرمایش را به‌ طور متناسب فعال یا غیرفعال کند.
مطالب بیشتر بخوانید....  ساخت استخر روکار در روف گاردن

دیگ های حرارتی در سه نوع فولادی، فولادی با کویل مسی و دیگ استیل در بازار موجود هستند.

  • دیگ فولادی: احتمال زنگ آب زدن در دیگ های فولادی زیادی است.
  • دیگ فولادی با کویل مسی: پس از دیگ های فولادی، دیگ های فولادی با کویل مسی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع دیگ ها پمپ های خطی حذف گردیده و دیگر مشکل زنگ زدگی آب وجود ندارد.
  • دیگ استیل: مشکل زنگ زدگی آب در دیگ های استیل وجود ندارد. مهم تر از همه این است که پمپ خطی در دیگ های استیل حذف شده و آب از طریق یک پمپ تصفیه عبور کرده و وارد استخر می شود. این نوع دیگ های آبگرم راندمان بالایی دارد و از این رو بهترین گزینه و انتخاب برای گرم کردن آب استخر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *